dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Midsommardagen 2014!

Tjennixen!
 
Igår var det alltså dags för att åka till Nyhemsveckan med ett gäng, några var redan där, några åkte vid tolv och vi åkte 15:30:) Under tiden som jag väntade på att åka dit så låg jag i sängen och degade, spelade spel på mobilen för att jag var jättetrött men det gick inte att sova mer pga att det var för ljust i rummet:P I alla fall så kom syrran in efter en stund för att kolla läget och fråga om jag hade ett par mysbyxor att låna:) Jag gick upp strax efter det och ut på altanen och ser då att syrran och hennes kille käkar frukost och det stod ett glas till mig där också så det var gött att inte behöva fixa fram frukosten denna gången:) Sen satt vi där en stund och efter ett tag gick syrrans kille in för att kolla fotboll och då gick jag in för att spela ukulele och sen gick jag ut och spela lite och för en gång skull så klagade inte syrran, göttans:) Efter en stund så gick vi in och då ville syrran ha hjälp med att göra ett montage till en present som vi fixade i Photoshop och under tiden kom syrran och hennes killes kompisar och där satt jag i pyjamas:P
 
 
I alla fall så fixade vi klart montaget och sen ville syrrans kille ha en kladdkaka så det fixade jag under tiden som jag gjorde ordning mig:P Det gick väldigt bra och när kladdkakan var ute ur ugnen så tog jag på mig en klänning som syrran valde och sen så var det bara 20 minuter kvar tills jag skulle åka:) Då käkade jag lite kvarg och sen de där jordgubbarna som jag fick av Albin men jag bjöd lite för jag orkade inte allt på samma gång men nästan:P Sen åkte jag iväg för att hämta Amanda och Karolina, vidare till Philip och sen åkte vi iväg till Nyhemsveckan:) När vi åkte in på parkering så var det så bra tajmat att vi körde förbi de andra som sedan stod och väntade på oss:) Vi gick och kollade lite på området och sen gick vi in till en bok/musik-affär och kollade lite och några hittade fynd men inte jag, jag har redan köpt så mycket nu det senaste så jag behöver inte:) Efteråt gick vi och köpte mat, vår bil i alla fall och sen började mötet och vi fick bra platser i mitten:) Efter ett väldigt bra möte så skaffade vi oss konsertband och sen gick vi till bilen och lämnade av oss väskor och jackor för det ville vi inte släpa på inne på konserten:)
 
 
Vi fick stå i kö ett bra tag och kallt var det men sen kom vi in och vi sprang för att få bra platser och jag tycker det var riktigt bra gjort av oss, perfekta platser:D Konserten började och den var så bra, helt grymt:D Det var Israel Houghton & New Breed som sjöng:D Efter konserten åkte vi hem och jag fick även med mig Louise, dagispolaren hem:) Det var jättekallt när vi skulle gå men jag lånade några armar så jag frös inte så jättemycket sen:P Den andra bilen åkte tidigare än oss men vi träffades på donken i Falköping så vi käkade ihop i alla fall:) De flesta var jättetrötta men jag var inte så trött faktiskt, blev pigg på konserten:P När vi hade käkat upp åkte vi igen och vi var lite segare på att åka iväg men vi kom ikapp de andra, körde om till och med för skoj skull men det var bara några kilometer innan vi skulle lämna av Philip så de kunde köra om oss sen:P Vidare till Ros och där tog jag och Louise en extra runda och hade ganska roligt på både kulle, trottoaren och gångstig:P I alla fall så skjutsade jag sedan hem Louise och sen till mig och då var klockan halv tre så det var bara bums i säng som gällde och hej svejs!
 
 

Kommentera här: