dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Den bästa ungdomspastorns begravning!

Hej!
 
Lördagen den 14 juni 2014 så var Samuels begravning:) Jag var samlad, mamma var snäll och plockade en fin liten blombukett som jag skulle lägga vid kistan, jag tog på mig den klänningen jag hade första gången jag var på Prisma, julfesten:) Jag fick skjuts av Ros och Maja åkte också med så vi stöttade varandra:) Det känns bra att vara där och sitta bredvid sina vänner under svåra tider:) Begravningen började och det var säkert över 400 pers där så det tyder verkligen på att han var världens bästa ungdomspastor som jag tycker:) En stor förebild för mig och omtyckt av alla:)
 
 
 
 
Musiken gick igång, Psalmer spelades, Böner sades och sedan skulle vi ta vårt avsked. Jag var samlad men sen när jag såg kistan så bröt jag ihop, jag vill inte att det ska vara så här men nu är det så och det går tyvärr inte att vrida tiden tillbaka men som sagt så hade jag mina vänner där som stöttade mig:) När det var slut så samlades alla utanför för att se bilen åka iväg med hans familj i bilar efteråt och vi andra åkte också efter och åkte till Pingst för att vara med på minnesstunden:) Där satte vi oss med de andra 300 pers och vi satt nära "scenen" så det kändes bra att jag fick höra alla talare bra:) Alla som höll tal och pratade sa det jättebra och var jätteduktiga och jag fällde tårar men lyckade samla mig allt eftersom:) En mycket fin begravning och minnesstund och saknaden är stor men vi ses igen:)
 

 
Efteråt så åkte vi hem och mammas bästa kompis var på besök så vi och mamma och pappa pratade om allt möjligt och sen var klockan 18:00 och då var det dags att åka till Göta och studenterna som vi hade träffat under veckan för att fira gemensamt:) Mycket fika och musik så man blev glad av att se alla och allt, dock så hade man tröttheten kvar i sig efter begravningen men det hade ju alla så det gjorde inte så mycket:) Jag fick äran eller snarare jag gick först och tog mig lite fika:) Då tar jag en tårta där det står "Efter8" och Sandra tror att man inte får äta tårtan förrän efter åtta men jag och Johan vet ju direkt att det är aftereight de menar så hela kvällen driver vi med stackars Sandra:P
 
 
 
 
Lite volleyboll, ninjan och samuraj blev det innan det var dags för brädspel, speculation och jag har bara spelat detta en gång så jag är inte så bra men vi var ganska många som ville spela så vi hamnade i lag och de som var med var Maja & Gabriella, Rebecka & Amanda, Karolina & Philip och till slut var det Albin & jag och efter några timmars spelande och Albins bra taktik så vann vi:D Stort vann vi så jag är nöjd:P Efteråt gick vi in och kollade på VM och vi tjejer gjorde lite flätor på varandra men efter några timmar så hörde jag en kommentar om mig själv "hon är ju scout" och pekade på mig och jag vände mig genast om och då var det Simon som ville låna kåsa, matkåsa och en spork tills nästa dag:) Jag var snäll och erbjöd mig att han kunde låna det av mig mot att få skjuts hem och jag hoppas inte det var en omväg men han fick i alla fall låna kåsa och sånt:) Nu vet han också att jag är dotter till hans handledare som han hade i högstadiet så om jag inte får tillbaka mina saker kanske läraren ringer hem:P Det ska inte behövas, mitt namn och nummer står på alla saker så han lär ju inte glömma att det är från mig han lånat i alla fall:P Sen var det bara bums i säng efter en lång dag!

Kommentera här: