dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Matpersonal på Segolstorp!

Hellojsan!
 
I tisdags vaknade jag upp hos Ros och strax efteråt så skjutsade jag Albin där han skulle vara och jag åkte hem, tog en dusch och käkade frukost:) Sedan gick jag och Albin till Ros igen och där hämtade Philip upp oss, Karro och Amanda:) Vi åkte till Segol och träffade de vi kände och sen började vi med att äta lunch där:) Direkt efter fick vi den första uppgiften som var att diska allt:) Efter att det var klart började jag och Amanda skära upp meloner i bitar, tio meloner så det tog en stund:P Sen plockade vi vinbär, en liter var säkert som de skulle ha till bakning senare:P När fikat var fixat så gick vi runt och kikade lite på lägret och sen började vi göra mat och då var det tortillabröd med grejs i som vi fick rulla ihop:) Först la vi för mycket grejs i varje så vi fick ta upp och göra om och lägga hälften i ett nytt bröd så vi rullade om hälften och rullade massor mer så till slut hade vi rullat 350 tortillabröd:P
 
 
 
 
Det tog en stund men sen fick vi bada en halvtimme och då kom även Becka och badade med oss:) In i köket igen för att servera maten och äta och sen började diskningen igen:) Det tog en stund och alla var helt slutkörda efteråt men roligt var det, särskilt när man är ett bra gäng och vi var det yngsta gänget hittills som hade varit matpersonal:P När vi var klara så tog vi fram kladdkakan som jag och Karro gjorde en dag tidigare och vi satte oss vid bryggan och käkade upp den och sen satte vi oss utanför ladan och lyssnade på det sista av mötet som de hade:) Ses sa vi hejdå till alla och åkte hem för att titta på Harry Potter tre:P Åkte hem efter det och la mig med en gång:) Hej svejs!
 

Kommentera här: