dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Gran Canaria 2014, dag fem!

Hejhej!
 
Onsdagen den åttonde januari tvåtusenfjorton började med att jag steg upp ur sängen efter att mamma tjatat ett tag, gjorde ordning mig i badrummet, smörjde mig med solskyddskräm och tog på mig bikinin och strandklänningen:) Sedan träffade vi de andra där, käkade frukost tillsammans och gick upp till rummet för att borsta tänderna och hämta strandväskan där våra handdukar och böcker låg:) Sedan satt vi i våra solstolar, badade ibland och gick på yogan men denna dag var det någon annan:) Hon hade svårare övningar och vi skulle dessutom vara utomhus i solen då man svettades ju till och med:P Jag är ju en sådan person som inte bara kan sola utan jag måste göra något, läsa t.ex och jag hade med mig min tjockaste bok, hungerspelstriologin:D Den dagen skulle jag börja läsa andra delen i första boken och jag hann läsa hela andra delen och det är typ 100 sidor så bra jobbat till mig:D Kajsa som snart fyller elva frågade hela tiden vad som hände i boken och vilka som dog och på vilket sätt och ibland kan det vara svårt att förklara på ett barnvänligt sätt;)
 
 
 
När solen gick ned brukar jag duscha för att man ska vara fräsch till middagen men idag så väntade jag tills Kajsa hade gjort det först för Jesper och Kajsa ville hänga med och kolla på mitt och mammas rum:) De tyckte jättemycket om att åka hiss, den var av glas, de tyckte också att det var lite läskigt;) De spelade kort på mitt rum medan jag duschade och bytte om till middagskläder och sedan åkte vi ner till deras rum igen:) Då gick jag och Kajsa vidare till affären och köpte chips och sedan spelade vi yatzy med Jesper och deras pappa:) Middag efter det och naturligtvis blev det lite biljard också men sen kommer en rolig sak:P Efter biljardmatcherna så tog vi vuxna en drink i baren, även jag och Jesper trodde att hans pappa drack mineralvatten så han tog en klunk;) Det var inte mineralvatten utan gin och tonic och Jesper spottade och fräste och det var inte gott alls tyckte han:P Så kan det gå ibland, en femåring dricker drinkar:P Hej svejs!
 

Kommentera här: