dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Trysil 2014, dag fyra!

Tjabba tjenna hallå!
 
Idag när jag vaknade så upptäckte jag att jag fått nackspärr på ena sidan, kanske från vurpan igår... I alla fall tänkte jag att jag skulle prova att åka skidor i alla fall så jag gick och bytte om:) Jag hade inte sovit så jättemycket den natten heller, frös ganska mycket trots en väldigt varm sovsäck:) När jag sedan skulle byta om så hittade jag inte mina sockar och jag letade minst tre gånger, en ledare letade också men hittade inget så jag blev lite smått sur och sedan käkade jag frukost och efteråt tog vi på oss pjäxor och jag fick åka i tjocksockar istället men de klämmer tårna i pjäxorna:/ Sedan tänkte jag att jag skulle hämta mina torra vantar i väskan som tyvärr blev begraven varje dag av madrasserna och eftersom den var begravd kunde jag inte hitta mina vantar eller leta efter sockar:/ Min grupp hade morgonstädet men eftersom jag letade efter sockar och vantar och var arg på livet pga nackspärr också så hann jag inte riktigt med det förutom att jag hjälpte till att bära tillbaka städgrejerna i förrådet igen:) Vi åkte sedan buss till backen och då var jag arg men försökte att bli positiv igen vilket inte gick så bra men jaja... Idag var alla liftar i backarna öppna så då ville Maja att vi skulle åka till toppen för vem vet när de liftarna är öppna igen:) När vi väl kom upp så var det jättedimmigt, så dimmigt att man inte såg backarna... Det var väldigt läskigt att åka för ibland upptäckte man att den snö man åkte på var mjukare än den i backen och då hade man tydligen åkt utanför backen så det var bara att försöka hålla koll på pinnarna som var i utkanterna av backen:)
 
 
 
 
Eftersom jag hade en sån dålig morgon och att skiddagen inte var som jag ville så blev inget bra alls... Jag började gråta i backen, vet inte om Maja och Julia märkte det men jag grät lite och ville bara till värmestugan... Jag kände också att något inte stod rätt till i kroppen, benen samarbetade inte med mig eller rättare sagt inget samarbetade med mig förutom Julia och Maja som var snälla att åka till värmestugan med mig innan tolv:) Under tiden vi väntade på den sista liften så såg vi hur OS-åkarna övade i backen bredvid men jag hade fullt sjå att stå upp för jag mådde inte bra alls:/ När vi väl kom till värmestugan så var många där och bland annat så satt en ledare där, samma som hjälpte mig att leta efter sockarna och jag bara började gråta så fort jag såg henne... Jag orkade helt enkelt inte med livet mer idag och jag ville bara inte göra något alls... Maja och Julia började undra vad som hänt men ledaren sa att jag var helt slutkörd och behövde äta min mat och det gjorde jag och Christoffer och Samuel frågade också hur jag mådde:) Efter att vi käkat så bestämde jag att jag ville sitta i värmestugan och läsa istället och det gick bra:) Efter att alla käkat, så ringde jag mamma och berättade allt för jag ville bara få ut det och gråta lite också men jag hade min buff för mun och näsa så att annat folk inte undrade vad som hänt:) Men efter att jag ringt så började en man prata med mig om den bok jag läste och frågade om den var bra och så och det var väldigt snällt:) Sedan kom även Gustav fram och frågade hur det var men i samma stund ringde vikariepoolen mig och undrade om jag kunde komma på det där mötet imorn men det går ju inte;)
 
 
Efter några timmar kom Christoffer och Samuel och ville inte åka mer så vi satt och pratade lite tills andra kom:) Sedan hörde jag dem prata om att de ville åka med matpersonalen hem och då gick Samuel och frågade dem men när han kom tillbaka så fanns det bara en plats kvar och då tittade de på varandra och sa att vi borde ge Rebecca den platsen och när jag hörde det blev jag jätteglad för jag ville ju bara hem till stugan igen:) Tänk att de kunde vara så snälla och ge mig den platsen, jag var överlycklig för att efter den dagen ville man bara hem och duscha av sig allt och ta på sig varma kläder:) När jag kom hem var det bara att vänta på att alla andra skulle komma med bussen så att man kunde äta med dem:) Efter maten och fria tiden med kompisarna var det undervisning och dagens filmer och nomineringar:) Sedan var det fika och förutom mackorna så fick vi varsin semla:D När vi precis käkat så började några att sjunga alla klacksånger man hörde på bussresan till Trysil:P Sedan hissade man matpersonalen, alla ville inte men de flesta ville så det var roligt att se:P Efter klacken i matsalen gick de ut och stod i en ring och körde mer klacksånger och jag filmade några:D Efteråt var det lite fri tid och sen sov vi:) En mycket händelserik dag men när man är med så underbara människor så  blir det en bra dag i alla fall, ha det bra!
 

Kommentera här: