dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Utsikten varje dag i matsalen!

Gokvällen!

Idag vaknade man vid åtta, käkade kvart över och sen började den första lektionen:) Det var körövning med hela Ingesundslinjen, alltså alla tre inriktingar, Ensemble grund, Studioteknik och Singer songwriter/Visa:) Då skulle vi först värma upp genom att först få massage och sen ge massage och då hamnade jag med Filippa som går i samma klass som mig:) Sen så gick vi runt i två ringar och härmade vår lärare:) Efteråt ställde vi upp oss i fyra hörn utefter vad vi är, alt, suplan, tenor eller bas:) Jag är en altare och då skulle vi bara nynna en låt eller sjunga utan text i stämmor och det var lite klurigt tycker jag men det gick bra:) Efter den timmen som gick jättefort var det fika och sen satt alla i aulan och fick fylla i listor:) Jag skrev då i gitarr 2, musikteori 3 och altare:) Sen fick man även fylla i om man ville ha en lärare på högskolan bredvid i något gratis så jag tog kontrabas, cello, piano och gitarr:) Hoppas verkligen på kontrabas för det vill jag prova på:D Lunch blev det senare och nästan direkt efter hade jag musikteori och då lärde jag känna massa annat folk:) Vi är bara två tjejer i den gruppen, jag och Karolina som är 88:a men hon är jättetrevlig så det blir bra:)
 
 
 
Vi lärde oss hur man slår takter och fick ett blad med psalmer som vi ska spela på piano och eftersom det är lite lätt för mig ska jag transponera den första låten:) Det kommer bli roligt och sen lärde vi oss lite namn på noterna i notsystemet, typ c1 och c2 osv:) Efter den lektionen så hade nästan alla andra som jag är med lektion så jag duschade och grejade lite för mig själv tills jag hittade de andra efter deras lektion:) Då gick jag och Caroline över till vårt hus och spelade spel tills kvällsmat:) Sen åkte jag, Caroline, Filippa och Pia till ICA i Arvika så att man har lite nattmat och helgmat:) Sen var vi ungefär 20 pers som gick ner till udden som ligger en bit bort och där badade några i regnet medan vi andra helst ville gå hem men det gjorde vi sen:) När vi kom tillbaka satte vi oss i Västgården och tittade på film, Smala Sussie:) Efteråt gick jag och Caroline över till Östgården och käkade nattmat och pratade lite tills vi båda gick till våra rum och nu sitter jag här i det kalla rummet (elementet har inte kommit igång) och fryser lite smått så jag får väl lägga mig under det varma täcket men vi ses imorn!
 

Kommentera här: