dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Flämslätt 2013, fjärde gången gillt!

Tjenna!

Tänk att jag har varit på så många läger med orkestern, allt började på Sjöhaga (som jag åkte förbi när jag åkte till och från lägret:D) år 2006:D Upptäckte att det var jätteroligt så jag åkte även år 2007 och 2008:) År 2009 blev det istället Flämslätt och jag har åkt varje år förutom 2011 för jag var på Kämpalek istället men jag har alltså sammanlagt varit på sju orkesterläger och det är lika roligt varje gång:D I lördags ställde jag klockan på sju för frukosten var åtta:) Jag gick till duschen, såg ingen annan och sen blev jag påklädd, sminkad och klar vid halv åtta och då när jag borstade håret;) Helt plötsligt hörde jag någon trumpetnisse som spelade Tapto, jag visste det redan men inte vilken tid så jag stack ut huvudet i korridoren med borsten i håret och vinkade lite:P När jag blev helt klar och packat väskan så gick jag till Karros rum och knackade för fullt:) Då låg alla fyra fortfarande i sängarna och klockan var typ 20 i 8 och vi de hade lovat att vara klara vid åtta:P Så där stod jag och försökte få upp dem ur sängen och medan de gjorde ordning sig stod jag och pratade med rummet bredvid som spelade tapto och redan var uppe:P Sen så skrek Karro från rummet och frågade om jag ville borsta hennes hår så slapp jag vänta så länge så där stod jag några minuter innan åtta och borstade håret:P
 
 
Vi kom till frukosten hyfsat i tid, några minuter över åtta så jag var nöjd och det blev en långfrukost:D Först, fil med cornflakes, en halv macka för den slängde jag sedan pga inte god:P Sen blev det en skål med gröt och fil och till sist en god macka:) Det blev ett glas vatten, ett glas äppeljuice och en kopp te efter det också och det tog typ 40 minuter att käka upp allt:P Sen gick vi tillbaka till rummet men innan vi kom dit kom jag på att jag glömde min "fikapåse" i matsalen, jag la den på fönsterbrädet vid bordet och sa till mig själv att inte glömma den så vad gör jag... Jag glömmer men precis då såg vi Johan som skulle tillbaka dit så jag passade på att fråga om han kunde ta min påse så länge så kommer jag och det gjorde han som tur var:) Sen så kommer man in till stugan och tänkte borsta tänderna men då var inte mina rumskompisar där och de hade nyckeln:/ Det var bara att gå tillbaka och försöka hitta nyckeln men innan gick jag förbi paradarnas övningsrum och hittade Johan men han hade lagt påsen i stråkarnas rum så jag behövde egentligen inte gå dit;)
 
 
 
På väg till stråkarna hittade jag mina rumskompisarna så jag fick låna nyckeln men hann inte borsta tänderna så jag gjorde det efter första repet:) Sen blev det lunch, jag kommer inte ihåg om det var den här gången eller när det skulle bli middag i fredags så hade vi lite rast innan och då satt vi i rummet och grejade lite:) Helt plötsligt sitter jag på stolen och utbrister att snart är det mat och jag vill ju vara där i god tid så jag slipper kön så jag bara springer uppför trappan till matsalen:P Kom på att det var i fredags:P Innan vi käkade lunch i lördags så spelade vi en låt med parad för att öva innan konserten och den gick lite fortare än vi övat:P Det gick bra sen när vi fattade tempot, i alla fall för mig:) Typ första låten med parad som inte är jättesvår:P Vi övade även efter lunch och precis innan konserten var det bullkalas:D Vid tre började konserten och innan kommer pappa fram och vill ta kort som om jag vore sju år:P Konserten gick bra, spelade inte lika många fel som jag gjort förut:P Det var en rolig helg på Flämslätt ska jag säga med härliga människor! Ha det gött:)
 

Kommentera här: