dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Matteredovisnig - gyllene snittet och Leonardo Fibonacci!

Hejsan!
 
Då var det fredag och dags för inlämningsdag när det gäller projektarbetet:) Men innan det så hade jag matte muntlig redovisning och det skulle ske i tvärgrupper och jag blev lättad när jag hamnade i samma grupp som Monica och en tjej från teknik:) Vår lärare gick runt i grupperna så han var inte med under hela redovisningarna och han kom när jag var som säkrast, tur det! Det gick bra, bättre än förväntat och nu är det bara nationella kvar och sen är kursen slut:) Det sista nationella provet jag gör under gymnasiet, känns bra med ett ämne som är roligt men det är en svår kurs;) Efter maten satt jag kvar i skolan för att göra projektarbetet, om jag var kvar i skolan och jag behövde hjälp så var det bra att sitta i skolan för hemma kan ju ingen hjälpa mig:P Jag satte mig i studielandskapet och efter ett tag kom några ettor in och sedan kom min lärare i miljökunskap och några ettor pratade om att de skulle redovisa först så jag tänkte gå ut för de skulle antagligen ha lektion men då sa läraren att jag skulle sitta kvar och frågade ettorna som sa att det var helt okej:P
 
 
Så när ettorna redovisade sina livscyklar om olika produkter, tvättmedel, porslin och jeans så satt jag där med mitt projektarbete jättekoncentrerad på mitt:P Pinsamt var det, vet inte om de kollade på mig men jag känner ju typ två i den klassen, t.ex en har varit med i parad för längesedan och vi har varit på musikläger ihop och spelat samma konsert och han tittade lite konstigt på mig, tror han känner igen mig:P Den andra har jag träffat på några fester så han har jag i alla fall pratat med några gånger:) Sedan blev jag själv i studie och efter en timme eller något kom Sara, Adam och Emma men Sara och Emma åkte hem efter att de snabbt lämnat in sitt projektarbete:) Då blev det bara jag och Adam kvar som satt med vårt:P
 
 
Jag blev i stort sett klar, lite småjusteringar kvar men jag la i alla fall upp hemsidan så då skrev jag klart rapporten och sen lämnade jag in det:) Vi satt kvar till halv sex, har aldrig stannat så länge i skolan men jag hann ta kort på vår fina 50-dagarskalender så den får ni nu:D Känns som om det är en kalender dagisbarn gjort men vi är speciella i vår klass, haha:P Det var tänkt att jag, Adam, Emma och David skulle åka till Sara på grillkväll men innan det åkte jag och Adam till ICA för att köpa mat till oss alla:) Grillbricka, pommes och glass:) När vi väl kom till Sara började vi grilla och käka, sedan spelade vi kubb:) Jag, David och Sara i ett lag:) Adam och Emma i det andra och de två vann såklart två omgångar, tur de hade:P Sedan satt vi i uterummet och snackade och käkade glass tills det blev mörkt:) En bra avslutning på projektarbetets inlämningsdag:) Vi hörs!
 

Kommentera här: