dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Jag vann, har inte hänt på tio år!

Heeeeeeeeeeeej!

Hade sovmorgon idag och började skolan med att ha en debattävling om att förbjuda tobak i Sverige:P Jag var emot detta och det kändes som det gick bra faktiskt:) Efteråt hade vi NkB och då var det genomgång och jag fick reda på att jag var första gruppen som ska ha det muntliga provet:) Det blir exakt om en vecka så nu gäller det att läsa in allt:) Efter NkB hade vi miljökunskap och då gjorde vi samma labb som vanligt, mäta värdet i vårt vatten:) Både nitrat och fosfat och det gick fortare idag än alla andra gånger:P Vi delade nämligen upp oss, en vid fosfatlabben, en vid nitratlabben och den sista fick diska våra flaskor:P Vi som hade labbat fick diska det vi hade använt så alla diskade:P
 
 
Sedan hade vi aulasamling och det var om Karnevalen, Studenten och Balen:D Det är bara 30 dagar kvar nu till den stora dagen, vad tiden går fort! När jag kom hem från skolan låg ett paket i brevlådan och det var CD-skivan Absolute Schlager som jag hade vunnit:D Jag var med att tävla om Eurovision-biljetter men jag vann en skiva istället och jag har aldrig vunnit något på tio år:P Tror jag har vunnit tre gånger hittills nu förutom i spel:P


På scouterna idag cyklade vi till vår lilla plats ute i skogen, det regnade men trevligt ändå;) Det börjades med att bära stora slanor, nästan stockar till och med och tungt var det! Jag var dum nog att bära den tyngsta så jag råka skrapa upp min arm lite men som tur var gjorde det inte ont, såg lite läskigt ut bara;/ I alla fall så ska vi bygga ett tipi:D Under tiden vi höll på hängde ett tjockt rep så då passade några på att hänga där, till och med jag men en annan ledare skojade lite:P Jag hade satt fast foten i en ögla och då började han dra i repet jättehögt så till slut var jag tvungen att sätta mig ned så jag inte skulle ramla:P Väldigt smutsigt, jordigt och klåda-igt blev det idag men det mesta gick bort i duschen:) Ändå tvättade jag mig fem gånger innan jag tog bilden:P Ha det gött!

Kommentera här: