dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Balen!

Hellojsan!

Dags att skriva lite om den spännande baldagen, alltså sista dagen med VP10, ledsamt men det var en grym kväll:D Klockan halv tio hade jag en tid och den bästa frisören för att sätta upp baluppsättningen plus sminket:) Hon gjorde ett jättebra jobb och jag blev verkligen jättenöjd:D Sedan gick jag till skolan för att hämta ut mitt betyg och jag är nöjd:D Där hemma var det bara att vänta, vänta och vänta:P Jag fick tyvärr inte åka till studenten i Skara för jag skulle tydligen förstöra håret och sminket då sa mamma så jag stannade hemma:) Efter ett tag fick jag ett sms om att jag kunde åka till Jenny, för vi skulle samlas där och göra ordning oss men jag behövde ju inte göra ordning mig så det blev en liten förfest:P Innan jag kom till Jenny ville mamma ta massa kort på mig och sen kom mina sysslingars mormor och tog kort hon med:P
 
 
 
 
När tiden närmade sig halv fem kom några föräldrar som skjutsade oss till stan och innan det tog vi massor med kort:) Det är alltid mingel innan vi ska gå in till Stadt så då tog vi massor med kort med klassen bland annat:) Alla såg så himla fina ut i balklänningarna och jag hade på mig högklackat för första gången i hela mitt liv:P Arved som jag gick med, jag sa till han innan att han fick stötta upp mig om jag inte kunde gå men det gick ganska bra:P Jag kan ju inte säga att jag gick särskilt bra men det gick i alla fall:P Tur var att vår klass gick nästan först:P Efter att ha gått in på röda mattan till Stadt var det dags för mat och den har jag inte tagit kort på men det får ni leva med:P Det var en köttbit med stekta potatisar och sallad och efterrätten var vaniljpannacotta med jordgubbar:) Jag fick två efterrätter:D Det var bara för att Niklas hade ett fint litet tal om att jag har varit så snäll att låna ut pennor till han under alla dessa år, gulligt:P
 
 
 
 
 
Det hölls olika tal i klassen och alla tal var så bra och sedan höll ju samhäll sina om att väner suger och då ger vi igen:P Det blev en lite fajt under maten men så har det alltid varit under åren:P Även här hemma mellan mig och syrran:P När vi hade ätit upp drog nästan alla studenter till the View för att det var lite billigare där och då delade jag och Jenny på en kanna vin, det godaste vinet jag har smakat på hittills:) Efter ett tag gick vi tillbaka till Stadt för att fira studenten igen:D Man träffade mycket folk men det var fruktansvärt jobbigt att gå i klackarna, skickade ett sms till mamma om andra skor men då dissade hon mig:( Hon trodde jag var syrran som spammade henne så hon svarade inte förrän sent och då skrev jag "äh, skit it då":P Satt ned nästan hela sista tiden så det gjorde inget egentligen:) En trevlig kväll på Stadt med många människor i finkläder, lite ovanligt bara:P Kom hem rätt så tidigt, vid två faktiskt men jag hade en grymt bra kväll:D
 

Kommentera här: