dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Trollhättan och bilolycka!

Hellojsan!
 
När jag åkte hem från Karlstad i lördags ringde Lisen och frågade om jag ville vara chaufför till Trollhättan för där pågår Fallens dagar så det är massor med folk där:) Det var jag, Lisen och hennes sysslingar som åkte och när vi kom dit gick vi in på ett ställe och han som sjung där var jätteduktig! Efter en stund gick vi ut för att kolla runt lite:) Jag såg massor som jag kände, sammanlagt under kvällen tror jag att jag kände sex stycken:) De andra kände inga så det var lite roligt eftersom jag inte hade planerat detta:P Jag träffade bland annat på en kille som jag träffade på midsommar förra året i kusinernas stuga i Grebbestad:) Det var han som kände igen mig först och frågade om vi hade setts förut och efter några minuter kom jag på att det var en av killarna som var med min kusin Erik på midsommar:P När vi hade gått runt lite på stan så gick vi tillbaka till samma ställe som vi var på förut för vi hade ju redan en stämpel så det var bara att gå in:) Innan vi åkte hem igen blev det mat på donken och sen var det bara att köra hem och då var väl klockan halv fyra på morgonen eller något sådant:)
 
 
 
Dock så körde jag på ett rådjur på vägen hem, precis innan Råda i stan:/ Lite läskigt och de andra sov men Lisen vaknade som tur var: ) Rådjuret kom precis där stängslet slutade så det var inte så konstigt att det var just där:) Hoppas jag inte får fobi för att köra igen för det fick jag ju den gången jag krockade, 15 maj 2012:/ Det gick bra med oss men bilen ser inte så jätterolig ut, den är inte krossad men den ser inte heller bra ut:/ Jag tror att vi hade lite tur i oturen så det var ju bra:) Då har man varit med om sånt, inget roligt säger jag och jag rekommenderar att inte råka ut för det:/ Kom hem strax efter fem och då var det bara att lägga sig och polisen fick reda på allt eftersom man måste anmäla och de skickade ut en jägare som skulle skjuta rådjuret om det fortfarande levde men jägaren sa att den hade dött strax efter olyckan så den slapp lida, det var ju tur:) Jägaren var väldigt tacksam att jag visste precis på vilket ställe på vägen jag var med om olyckan så det tog bara en minut för hunden att hitta rådjuret:) Känns bra att vara tillhjälp när jag körde på ett djur:) Stackars djur men som sagt slapp det lida:)
 

Kommentera här: