dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Karlstad Universitet!

Heeeej!

I lördags åkte jag, mamma och pappa till Karlstad för att universitetet hade öppet hus den dagen:) Jag har länge velat läsa till lärare i Karlstad men det kanske kan vara bra att faktiskt ha varit i Karlstad åtminstone en gång innan jag bestämt mig helt:P Jag sökte ju in i år och på första-valet stod högstadielärare med ämnet matte på listan och jag kom in:D Jag tackade nej i år för jag vill ta ett sabbatsår för annars kommer jag inte orka studierna och när vi kom till universitetet kändes det rätt:)
 
 
 
Den första personen vi pratade med vår en kåransvarig och han kommer från Lidköping och har också gått på De la Gardie och känner många av mina lärare:D Sedan gick vi på en randvisning och hade en rysk student som visade oss runt, i början tittade hon jättemycket på mig och tillslut sa hon mitt i en mening och frågade mig om vi har träffats förut och tyvärr kände jag inte igen henne och tror inte jag har träffat henne förut:P Jag borde komma ihåg om jag träffat en rysk med en sådan brytning som hon hade, men man vet aldrig:P Allt hon sa lät bra och jag kände mig hemma på universitet så jag står fast vid mitt beslut om att läsa där:D
 
 
 
Efteråt åkte vi runt med bilen i stan för att kolla på lite lägenhetsområden och eftersom universitetet ligger en bit från stan så måste jag bestämma mig för om jag ska lägenhet i stan eller vid universitetet:) De har ju sina fördelar och nackdelar båda valen så detta kommer bli jättesvårt! Vi käkade även lunch där och lite roligt åt vi på Harry's, då vet jag vart det ligger:P När vi gick runt i Karlstad vid affärerna och torget kom massa motorcyklar, måste varit ungefär 500 stycken så det var massa:P På vägen hem sov jag ganska mycket:P Vi ses!
 

Kommentera här: