dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Shoppingweekend!

Hejsan!

Som ni vet är jag hemma från London nu:) Vi åkte alltså i torsdags kväll:) Vi blev skjutsade av snälla föräldrar till flygplatsen och där gick vi igenom säkerhetskontrollen och väntade tills vi fick gå på flyget:)
 
 
Flygresan gick jättebra, satt med Annie och Julia:) Kom till England ganska sent och då köpte vi bussbiljetter och åkte vidare till London:) Sedan tog vi en tunnelbana till hotellet:) Checkade in och allt fungerade suveränt:) Sen gick några och åt och vissa gick till en mataffär, de som inte var lika hungriga eller bara törstiga:P Sen var klockan väldigt mycket så vi gick och la oss:) Jag sov bredvid Ellen och i samma rum som Annie och Julia:) Det var ett jättelitet hotellrum med två små dubbelsängar, mysigt:P Väldigt liten toa också men det fick man stå ut med:P
 
 
På flyget upptäckte jag att jag inte kunde låsa upp min mobil för jag fick ju ett nytt simkort och har inte tänkt på vad simkoden är så den har jag inte hunnit lära mig:P Tur att jag fick smsa mamma från Annies mobil och fråga vad simkoden är:) Det var ju bara under torsdagen som tur var:) Morgonen där på hade vi ställt klockan på åtta och vi la oss nog vid ett, två-tiden på natten för vi kom väldigt sent med flyget:P I alla fall gick vi ner "morgonpigga" till frukostsalen och där fanns inget stort utbud;) Det fanns rostat bröd, grovt och ljust:) Det fanns också lite frukt, flingor, ägg, mjölk, apelsinjuice, äppeljuice, smör, marmelad och nutella:P Som sagt inte så mycket;)
 
 
Sen började shoppingen:D Först på listan var Primark:D En jättestor affär med massor med bra saker:D Typ som ullared fast bättre:D Vi gick runt till alla möjliga affärer, besökte Victoria secret också:) Vi gick längs Oxford Street:) Käkade på KFC den dagen:) Vi var några som gick till slottet också:) Några vandrade vidare till Big Ben mm och några av oss frös så mycket att vi gick hem istället:) Sen var vi sju stycket som på den där restaurangen som jag skrev om i fredags natt då vi hade kommit hem från restaurangen:) Precis innan vi hade somnat den kvällen gick brandlarmet:/ Vi blev jätterädda med det var bara några som hade rökt... Jag fick en egen säng den natten för det var två i ett rum som flyttade till ett annat och då flyttade Ellen ner till det rummet som blev ganska tomt så jag fick en egen säng:) Hade två filtar och tre kuddar:P Sen ställde vi klockan åter på åtta och den morgonen satt jag och käkade frukost i pyjamas, vi var några som gjorde det:P Det var bara för att utcheckningen var klockan elva men matsalen stängde nio så efter frukosten la vi oss i sängen igen:P
 
 
Alla kom i tid till utcheckningen och då vandrade vi med våra väskor mot Oxford Street igen:) Hela lördagen gick vi med alla våra väskor:P De jag gick med orkade inte shoppa hela dagen lång:) Vi käkade på pizza hut:) När vi kände oss färdigshoppade satte vi oss på ett café i två timmar tills det stängde:) Vi satt bland annat och spelade kort och åt en jättegod fika:) När det stängde gick vi vidare mot tunnelbanan och det var en trevlig farbror som visade hur vi skulle åka för att komma rätt, det kändes som en pappa:P Vi satt en stund på stationen och där träffade vi allihopa:) En stund senare gick vi till donken och käkade men efter en halvtimme blev vi utkörda för att det stängde, klockan var inte ens elva på kvällen:P
 
 
Då visste vi inte riktigt vart vi skulle ta vägen men några andra satt på en pub så vi gick dit och nu var alla samlade:) Men halv tolv stängde de också så nu stod vi ute på gatan igen:P Då tänkte vi att vi skulle fråga om vi fick ta en tidigare buss så att vi kunde sitta på flygplatsen och vänta istället:) Vi fick ta en tidigare buss:D Tror alla sov då:P Klockan var kvart över tolv på natten och vi hade varit uppe sen åtta på morgonen:P När vi väl kom till flygplatsen var det ungefär fem timmat kvar vi skulle gå på flyget så vi sov:P På golvet låg vi alla, det var inte så värst skönt och vi frös jättemycket så det gick inte att sova:/ Men efter en lång tid, tyckte man i alla fall så fick man check in väskorna och gå igenom säkerhetskontrollen och då var det bara en och en halvtimme kvar:)
 
 
Jag köpte mig en macka och åt för vi hade inte ätit på jättelänge... Alla var hur trötta som helst och när vi kom till gaten så blev flyget försenat men vi åkte ikapp så vi blev bara tio minuter försenade:) Försökte sova så mycket som möjligt men det var typ omöjligt så man kan säga att vi dygnade:) Även flyghemresan gick bra och sen kom några snälla föräldrar igen och skjutsade hem oss:) Försökte åter sova men ja, ni vet att det var omöjligt:P Resan var jätterolig och vill jag gärna göra om, vi var ett härligt gäng och inga klagade mer än nödvändigt, man blir ju lite grinig när man har dygnat:P Vi hörs och trevliga Londonhälsningar på er alla!

Kommentera här: