dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Von Thord!

Heeeeeeeeeej!

Idag har jag gått upp tidigt även idag för jag skulle till stan och spela cello:) Vi var massor med stråk på musikskolan från tre olika städer/orter:) Gruppen Von Thord var också där och de höll i en workshop:) De lärde oss två låtar, utan noter så vi fick lära oss på gehör och dessutom skulle vi kunna allt utantill:P Vi spelade fyra timmar med dem och sen hade vi konsert på nya biblioteket:) Låtarna var inte jätteenkla direkt så till och med jag kunde inte allt när vi väl skulle spela på konserten men det är bara att se glad ut ändå:P Grejen med att det var just Von Thord som hade workshoppen var att de spelar musik på att annorlunda sätt, de trummar även på cellon och kontrabasen:) Vi fick lära oss ett trumkomp vi också:)
 
 
Jag kunde ju spela men det var bara att de höjde tempot så himla mycket så det var då det blev lite kaos i hjärnan men jag fixade en låt och den andra låten var det bara en jätteliten del som jag inte spelade riktigt rätt på och jag tror det var så för alla:) En rolig dag och jag köpte deras skiva och fick den signerad:) Kusinen Viktor kom hem igår och han kom till konserten med sina föräldrar:) Vi åkte hem till mormor och morfar och hade en minijulafton efter konserten:) Fick ett presentkort på SF bio:) Nyss tittade jag på melodifestivalen och det var inte så värst bra bidrag tycker jag så får hoppas på bättre nästa vecka:) Nu är jag jättejättetrött med massor av blåsor på fingrarna så vi hörs!

Kommentera här: