dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Finurliga mig!

Hejsan svejsan!

Idag har det varit ovanligt fint väder tycker jag, känner på mig att våren är på gång:) Började morgonen med att ha mikrobiologi och genetik:) Sedan hade vi miljöhistoria och då hade jag visst redovisning;) Kom inte ihåg det så på den redovisning sa jag bland annat "oj då, vänta lite nu så ska vi se vad det står här" och en sak till var "jordbruksstöd är en orsak, varför är det så? Jo, det vet jag inte men det står här":P Klassen började skratta:P Haha, så går det när man förbereder sig en vecka innan och sen glömt att man ska ha det:P Var först också så då var det inte så lätt:P Jaja, blev inte ens röd i ansiktet, tyckte bara det var lite roligt:P Det är därför jag tycker min klass är helt underbar för jag vågar göra fel och skäms inte för det:) Jobbade med instuderingsfrågor efteråt men efter maten hade vi svenska:) Då var det redovisning igen och denna gången var jag sist och då hade jag förberett mig mer, fick ju alla andras redovisningar att förbereda mig på:P Nee, men jag skulle förklara varför en trappa tilltalade mig när när man tänker på studenten, framtiden och livet:)
 
 
 
Det var ju inte så svårt och sen drog vi till Vänermuseet på mikrobiologi och genetik, lektion nummer två den här dagen:) Vi pratade om PCR, lite pinsamt när jag började käka ett äpple på föreläsningen och många började titta bakåt på mig för att se vad jag höll på med:P Inte så smart att ta ett grönt surt och hårt äpple när man ska på föreläsning men jaja, verkar vara en sådan dag idag:P Sista lektionen var ju matte och då räknade vi på som vanligt och sen slutade jag:) På väg till bilen säger min vänner att jag ska säga "marmelad eller gurka" och när jag säger det tycker de att jag har en konstig dialekt:P Kanske jag har, inte tänkt på det:P Borde fråga fler folk vad de säger eller så är det vår by-dialekt:P
 
 
Sen var det orkester och cellolektion:D Lasse Dahlberg, Bolibompasnubben var här igen och han har skrivit några låtar som vi ska spela:) Det gick bra och nästa vecka ska vi spela med en någon dirigent Hans Kennemark:) Kommer bli spännande och det ryktas om att vi kanske får lära oss låtarna utan noter:P På cellolektionen spelade jag upp min läxa och sen spelade vi en låt till och till sist fick jag en läxa och det blev Love Story med Taylor Swift:D Fick reda på att resan till RUM-festivalen blir över:D Kommer bli jätteroligt fast dock så blir vi inte så många i orkestern, kanske åtta eller något men parad ska med och jag kommer ha det grymt roligt i alla fall:D De firar femårsjubleum också:D På kvällen har jag inte gjort så mycket mer, fick hem Two and a half men säsong sex som jag beställde förra veckan:)
 
 
 
Sen har jag ägnat mig åt en överraskning och det kommer bli mer av den överraskningen på torsdag:D Jag och syrran ska överraska mamma och pappa med att syrran kommer hem utan att de vet något:D Om mamma läser min blogg vilket hon har lovat att inte göra så kommer hon få reda på detta men då vet ju jag att hon har läst min blogg så det så:P Kommer bli en roligt överraskning och jag sa till mamma att hon måste lova att inte vara överorolig denna vecka och att jag kommer hem lite sent på torsdag:P Hoppas hon inte har listat ut det i så fall för då är hon smart, har inte ens nämnt syrrans namn eller något liknande:) Blev ett ganska långt inlägg men vi ses imorn för nu ska det sovas och jag har ställt klockan, råkade inte göra det igår så jag försov mig en halvtimme försent... Ha det gött!
 

Kommentera här: