dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Trampolin 2013 invigningsdagen!

Hejsan!
 
Sorry men jag har varit jättetrött och försökt komma på vad jag ska skriva osv men nu har jag gjort en liten lista och tänkte uppdatera hela lägret:D Eller det jag kommer ihåg i alla fall och vissa saker kanske inte hamnar på rätt dag men det får bli som det blir:P Första dagen, alltså torsdagen den 1 augusti 2013 samlades vi från byn klockan nio för att lägga in alla packning i släpkärrorna och sedan bestämma vilka som ska åka med vem:) I min bil åkte jag, Sandra, Erica och Amanda och vi hade det trevligt tycker jag:) Innan vi körde in på lägerområdet samlades alla bilar vid en busshållplats för att köra in på lägret den exakta tid vi fick, 10:59:P Då parkerade vi alla bilar och gick sedan mot vår plats där tälten och köken ska vara:) Vår packning fanns redan på plats både från tisdagen innan eller så blev släpkärrorna utkörda med fyrhjulingar:) Tur att vi slapp gå med vår packning för det hade blivit tungt:P När vi kom fram var det bara att börja bygga kök och sätta upp tälten:) Det gick bra tycker jag förutom att vårt tält inte ville vara tillräckligt spänt men det fixade jag och den äldsta scoutledare:D
 
 
 
 
När vi byggde ena trefoten var vi tvungen att surra tre gånger för att det gick av hela tiden:P Till slut fick jag surra tyckte alla:P Det blev bra tillslut bara att våra sittslanor kanske var en aning för höga för om man skulle sitta var man tvungen att dingla med bena eller så kunde man välja att luta sig mot slanan samtidigt som man hade fötterna på marken, det var antingen eller:P Under tiden vi byggde käkade vi mat och nästan alla hade med sig pastasallad och när vi frågade vad det skulle bli för mat skämtade en om att det blev pastasallad och jag tror faktiskt nästan alla gick med på det:P På lägret fanns tre så kallad socknar och det betyder att alla scouter var indelade i tre grupper och vi hette Långared som även är en ort i Sverige:) Sedan fanns det sex olika byar i varje socken och då hamnade vi i byn Börta:) På varje morgonsamling, lägerbål, storsamling på något sätt så skrek en i byn "HEMMA BRA" och vi andra svarade "BÖRTA BÄST":D Börta är ett roligt namn som man kan skämta om hela tiden:P
 
 
 
 
Mitt i allt bygge fick alla ledare och tonårspatrullen som jag och Lisen hade ansvar för orangea kepsar:) Det såg ut som att vi var riktiga bönder och det är vi ju också men vi syntes väldigt bra och blev nog väldigt ihågkomna eftersom alla frågade vilka vi var:P På lägret var vi nog ca 3700 scouter så det var många människor samtidigt och dessutom var detta Equmenias första riksscoutläger, coolt att kunna säga att jag var med då:P Sedan blev det middagstid och då gick jag, Linn och Rebecka och hämtade mat:) Det kanske var någon mer men när vi kom fram så sa gubben vid matutlämningen våra namn för vi hade skrivit det på våra kepsar och Linn blev jätteglad över att han kunde hennes namn innan hon kom på att det stod på kepsen:P Varje gång han satt vid matvarulämningen sa han våra namn, nu kommer Becca igen:P Det kändes lite konstigt att gå in i en affär i och ta det man behövde och sedan gå därifrån utan att betala:P
 
 
 
 
Någon gång under dagen kom ett intervju-team och frågade oss i orangea kepsar om en intervju men det var ingen som ville så jag blev utvald men kom undan med att vara ledare men jag hjälpte Amanda med att säga en sak som ingen annan hade med sig i sin packning och det var "VI I VÅR KÅR HAR ORANGEA KEPSAR":D Efter maten var det dags för invigningen på stora scenen, en häftig känsla att sitta på en än tillsammans med 3700 andra:) Innan det var det bysamling och då skulle jag hjälpa till att hala flaggan vilket jag bara gjort en gång innan men det gick bra:D Invigningen var lite långtråkig men det var ett nytt ställe och alla ville bara kolla runt på lägerområdet så det kanske var därför:) När det blev kväll kunde man gå på lovsång och det gjorde vi tjejer i patrullen, Hälges Älgar:) När klockan slog 23:00 skulle det vara tyst så när vi borstat tänderna och gått på toa var det bara att krypa in i sovsäcken:) Filip berättade en väldigt rolig historia som man sent kommer glömma och då höll vi alla på att skratta ihjäl oss så vi sov med ett glatt humör:D
 
 

Kommentera här: