dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Hopp för världen!

Tjenna!
 
Då var det dags för den 6 augusti och efter frukosten och morgonsamlingen pratade vi om vad som hände i dagens drama:) Efter samtalen skulle vi utmanare spela ett rollspel om klimatförhandlingar:) Jag skulle vara i en grupp och Lisen i den andra, jag hamnade hos dem som skulle spela Uganda:) Vi skulle gärna klä ut sig och då kom vi på att vi skulle ha våra snusnäsdukar i håret och jag tog min Costa Rica-handduk runt om benen:) Tror inte jag såg ut som någon person från Uganda men jaja:P Det gick bra och ungdomarna klarade det bra när de skulle förhandla:) Mitt i så ville Lisen att jag skulle gå och hämta vårt matkort som Stockholmarna hade kavar sen förra dagen men då träffade jag bara ledarna och de letade runt men de sa att ungdomarna skulle komma förbi med det till oss istället:) Vi fick kortet senare! Det regnade lite den dagen, i alla fall på förmiddagen:) På eftermiddagen duschade vi tjejer i patrullen i olika hinkar:) Jag kom senare, kommer inte ihåg varför men jag tror jag följde med de mindre runt om i lägret för att hitta 92:an och 00:an för att kunna prata med dem och vi träffade bara 92:an i lägershoppen:)
 
 
 
 
Just den dagen hade jag fått en stor muskelknut i ryggen och försökte få mina scouter att massera mig men de är inte tillräckligt starka för sånt:P Jag nämnde detta för 92:an och då helt plötsligt börjar han trycka ut min muskelknut och då gjorde det genast mindre ont så det var ju tur:) När jag kom till lägret igen och upptäckte att tjejerna duschade så sprang jag rakt in i tältet och bytte om:) På vägen hade jag sett att ingen av killarna var i närheten så jag tänkte att jag inte behövde byta om gömd inne i tältet så jag tänkte att en handduk räckte men helt plötsligt kommer en av killarna (tror inte jag ska nämna något namn) in i tältet och jag fick panik men jag tror handduken var väldigt bra och jag frågade aldrig han om han såg något men sak samma;) Hans fel att han inte sa något innan han kom in men så fort jag märkte att någon kom skrek jag och det var nog bra tror jag:) Jag duschade även i hinkarna, man doppade huvudet i hinken och sedan schamponerade doppade huvudet i hinken igen:P Efteråt var det att ta balsam i håret och kroppstvål och sedan hällde tjejerna vatten på mig med en tillbringare och snacka om kallt! Jag skrek:P Alla tyckte de var jätteroligt men inte jag;) Tror det var den dagen i alla fall:P
 
 
 
 
Sedan var det dags för blylägerbål och då hade våra grannar äran att vara programledare:P Då var det en grupp som körde en lek där det är ett gäng som tävlar mot varandra:) Dessa ska sedan lyssna på den som håller i gruppen och då kanske de säger "hämta någon som har en klocka" och då ska den personen ta med personen som har en klockan och sätta sig på liggunderlaget:) Vi hade en liten kille från vår kår och när den med klockan kom så blev tog han upp mig och det roliga att varje gång jag filmar den leken så ska jag alltid hamna där uppe på scenen medan jag filmar så när man tittar på filmen så ser det konstigt ut ett tag:P Självklart var det dags för gospel även denna gången:D Tror det var sista gången vi gick på gospel men roligt vare det:D Någon gång under eftermiddagen/kvällen körde vi ringdans om jag inte minns helt fel:D Vi ses!
 

Kommentera här: