dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Hopp för evigheten!

Tjennixen!
 
Näst sista dagen så sov vi mest i vår patrull:P Vi kom ju hem vid fyra på morgonen och vi blev väckta 08:55 av Tanjo som sa att nu har ni fem minuter kvar till morgonsamlingen som ni ska vara på och om ni sover istället kommer ni inte få sova efter morgonsamlingen och jag var snabb ute ur tältet:P Vi gick till morgonsamlingen i pyjamas och jag hade satt upp en söt lite knut i håret för att jag orkade inte göra en fläta vid fyra på morgonen:P När vi skulle sjunga så kan jag nog säga att det var det sämsta sången av mig som jag någonsin framfört i hela mitt liv:P Jag lät som en kille som kommit i målbrottet:P Varje morgon ropade vår värd om "är den kåren här" och när hon frågade oss så var det inte så starkt skrik:P Nästan inget skrik alls förutom de små:P Så var det med alla kårer som varit på mörkerspårning:P Direkt efteråt sov vi igen och missade dagsprogrammet:P
 
 
 
 
Vi vaknade lagom till lunchen och vi hade bestämt med Abra att efter maten skulle vi köra Jeriko mot dem:D Vi pratade med dem innan för de regnade den dagen och vi var tveksamma om det blev något Jeriko pga vädret och då hade jag min ponsho, såg säkert jättesöt ut, haha;) Efter lunch taggade vi för fullt och bytte om:) De i Abra skröt lite om att de hade kört Jeriko varje år så de var bra och vi sa att vi bara hade kört Jeriko en gång i vårt liv:P Abra hade inte bytt om när vi kom så vi gick till Gillstad/Järpås en stund och då lånade vi lite kol av dem för att göra streck på oss i ansiktet så man ser ond ut:P Jag och Rebecka körde lite Becc/ka-power genom att måla oss som kaniner med en nos på näsan:P Sedan var vi sena så en från varje patrull sprang till planen som låg långt ute i skogen och vi andra gick fort dit:) Tur att de var försenade också för de var tvungna att stänga av en av planerna så vi skulle vänta en stund medan några andra körde:) Då tränade vi lite och började gnäbba upp oss mot varandra men sedan blev vi vänner och körde Haja ihop:)
 
 
 
 
Dags för vår tur och vi fick köra i en halvtimme:) Mina öron krånglade den dagen och har gjort det några dagar innan också så jag och Becka stod och höll vakt i boet:) Becka har ont i sitt knä och kan tyvärr inte springa så mycket eller gå så långt så det passar bra att vi vaktade boet:) När vi körde så hände en rolig sak:P En från Abra blev omringad av oss Helges Älgar och jag tror han la sig självmant på rygg och sedan började han sprattla med benen och jag började garva ihjäl mig för det såg så roligt ut:P Stackars han men det såg jätteroligt ut:P Vet ni vem som vann, Abra fick typ 3000 poäng och vi fick ca 5000 poäng:D Vi vann så Abra blev ganska tysta eftersom vi bara hade kört spelet en gång tidigare och då kom vi ju till final den gången så Helges älgar måste vara bra:D Vi hade givetvis kramkalas efteråt som tack för en god match så vi var vänner sen igen:) När vi kom tillbaka till vårt läger blev de andra i kåren glada över att vi vann och då ville de ta kort på oss när vi gjorde pyramiden:P Det gick väl sådär men efter ett fjärde försök tog vi en bra bild och precis efteråt rasade hela pyramiden:P Jag var längst ner, ytterst så det gick bra för mig:)
 
 
 
På kvällen så var det disco vid stora scenen och givetvis frågade vi Abra om de ville med men några var inte där så det var bara fem kvar eller något och de ville inte med:/ Då var jag lite lat och sa till mina tjejer i patrullen att de fick gå själva så stannar jag kvar hos Abra istället:) Vi stod och pratade ett tag i deras läger men sedan ville några gå till lägershoppen och då skulle de egentligen gå före men jag ville inte de så de väntade på mig medan jag sprang till mitt läger och hämtade pengar:) Sedan gick vi dit och det var jättelång kör och då blev man inte så sugen på att gå in igen så jag och en från Abra gick tillbaka till hans läger igen:) Vi hade dock inga ficklampor och mörkt var det men vi klarade det:D När vi kom dit trodde vi att hans kompisar var där men så var det inte så vi gick runt på lägret ett tag och sedan in på ett café:) Där träffade vi hans kompisar och vi köpte fika:) Vi köpte en bit blåbärspaj var och jag köpte även en kopp te:) Båda vi två orkade inte äta upp så det fick hans kompis göra:P Sedan satt vi där i soffan allihopa och pratade om allt möjligt:)
 
 
 
 
När man stannar kvar länge och det är sista kvällen så har man tur, de från caféet går runt och delar ut gratis muffins, kakor och mjölk:D Har nog inte ätit så mycket på länge:P Sedan gick vi hem och då gick var vi tre som gick ihop, vi som delat paj:P Jag gick mellan dem för vi hade ingen ficklampa och det var jättemörkt och sedan sa jag till dem och frågade om de kunde följa mig hem för de var ju två och jag var bara en:P Så de var jättesnälla som följde mig hem och vi kom dit en timme efter att det skulle vara tyst på lägret så jag trodde att de andra sov men så var det inte:) De höll på att byta om till pyjamas så det var ju tur och såklart frågade vad jag hade hållit hus men det tog jag nästa dag:P
 

Kommentera här: