dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Hopp för dig och mig!

Hellojsan!
 
Dag två hette Hopp för dig och mig och dagarna var alltid olika hopp:) Jag är faktiskt stolt över mig själv när det gäller att stiga upp bland de första varje dag:D Det var bara för att jag skulle sätta in mina linser varje morgon och det vore onödigt att göra det när alla gör frukost så jag gjorde det alltid innan:) Varje morgon åt jag gröt och eftersom jag nästan var ensam om det varje dag i vår kår så fick jag min gröt från de anonyma bananerna så min frukost var alltid serverad, vilken lyx:D Första morgonen fick vi även äggröra men äggen var slut alla andra dagar, nästan så det blev bara första morgonen:P Efter frukosten var det morgonsamling och man ska hissa flaggan och sjunga fint med sin morgonröst:P
 
 
 
 
Sedan skulle man samtala i sin patrull och då skulle vi göra positiva lappen men istället för lappar använde vi oss av kepsarna:) Vi skickade runt våra kepsar till alla i patrullen och då skulle man skriva något snällt om personen så jag fick många meningar om att jag är pratglad och social men en sak var ju ganska rolig:P Du har alltid något att säga även i de mest pinsamma situationerna:P Det kanske jag har och en skrev att jag var en väldigt bra och go ledare:D Istället för att gå runt i orangea kepsar med våra namn på skärmarna så stod det också massa meningar om oss själva:P Dagprogrammet fick ut på att man gick runt på lägret och löste olika uppgifter med samarbete och på varje plats skulle man besvara en fråga som kunde vara att beskriva dig själv med tre ord:) Ett exempel på uppgift var att spela Röj fast på ett scoutvis istället:) Vi klarade spelet:D Det blev lunch efteråt och då kom vi på att vi skulle ha tre olika grupper inom patrullen:) En grupp hämtade maten och lagade maten, andra gruppen fixade ved och gjorde upp eld och den sista gruppen tog hand om diskningen och hämtade vatten om det behövdes:) Det löste vi väldigt bra tycker jag!
 
 
 
 
Efter lunch blev det spontantid och då var vi tjejerna som skulle gå till strandcaféet:) Innan vi kom dit kom det två killar som hade lagt märke till våra kepsar och bodde 200 meter från oss och ville bara komma för att se vilka i var:P Det var en 92:a och en 00:a och till 00:an sa vi att det finns massor med snygga tjejer till dig (alltså de mindre i kåren):P Efter att ha pratat med dem ett tag gick vi till caféet och då köpte nästan alla en Twister var:D Det behövdes verkligen för det var jättevarmt den dagen:) Efter middagen var det bylägerbål och då var det jag och Gustav som var "programledare":) Det var mycket snack om vem som skulle vara det och inga ville så jag erbjöd mig att hjälpa till i alla fall och det gick bra:) Tack vare gymnasiet vågar jag stå upp och prata inför olika människor utan att dö av tanken;) Tror jag har kommit över den rädslan så jag blir inte så jättenervös längre:) När det första lägerbålet var slut gick vi tjejer i patrullen till gospeln och detta var grymt och vi bestämde direkt att vi skulle gå på gospel varje kväll:P Det var nog allt som hände den dagen, vi ses!
 
 

Kommentera här: