dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Festdagen!

Hejsan!
 
Då hade fyra dagar gått och fyra dagar kvar så denna dagen blev mittendagen även så kallad festdagen:D Det blev en speciell dag för vi blev invigda som equmeniascouter med nya halsdukar och nytt märke:D Självklart äter man frukost först och sedan hade vi morgonsamling:) Dagsprogrammet kommer jag inte ihåg men på morgonsamlingen kommer jag ihåg att vi fick blå och lila tyger som vi skulle pynta köken med och oss själva:P Det kan hända att vi inte hade något dagsprogram:P Eftersom det var en speciell dag fick vi ett brev om att vi skulle bjuda en dansk patrull på lunch och att vi blev bjudna på middag av ett gäng stockholmare:) Spännande tyckte jag och helt plötsligt när vi pyntade köket kom danskarna till oss och sa att vi skulle käka lunch ihop:) Vi hälsade och presenterade oss och sedan bestämde vi vilken tid de skulle komma till oss:) Efter en stund att de hade gått kom vi på att vi skulle få deras matkort och fråga om de hade allergier så det var min grupp i patrullen som gick för Amanda går IB och förmodligen kan bra engelska:)
 
 
 
 
Efter att vi pratat med dem så visste de inte riktigt var matkortet var så en kille började springa iväg och vi bara stod där och upptäckte att vi inte heller hade vårat kort med oss så då tänkte jag snabbt och sprang själv iväg:P Dock så när jag kom tillbaka så fanns inte min grupp kvar på samma ställe så jag sprang runt virrandes på lägret men hittade dem sen för de var på väg till matutlämningen:P Sedan kom danskarna vid lunchtid och vi serverade laxsoppa med popcorn:P En knepig maträtt men popcorn skulle serveras stod det i receptet och jag tolkade det som att lägga popcorn i soppan:P Jag satt bredvid en dansk och man försökte väl prata lite engelska med danskarna och helt plötsligt frågar han bredvid om vi ofta lägger popcorn i maten och först var jag tvungen att tänka lite:P Men sedan sa jag att det var första gången:P Han gjorde samma sak sen och det var faktiskt gott så jag tycker alla borde lägga popcorn i sina laxsoppor:P Sedan var det dags för invigningen:D Nu är jag officiellt equmeniascoutledare och var med på equmenias första riksscoutläger, alla dagar:D
 
 
 
 
Efteråt var det tävlingar och då fick vi ett papper med olika områden, sjukvård, drama... Vi vann inte denna gången men gjorde bra ifrån oss:) En tävling var att vi skulle hitta på ett drama på fem minuter och det skulle vara en drömupplevelse för en scout och vårt drama som vi fem gjorde var väldigt bra faktiskt! Efter tävlingarna skulle vi gå till stockholmarna för att käka middag och det blev hamburgare:) Vi satte oss ned vi deras bord och jag råkade hamna bredvid en kille där och vi snackade en hel del:) Han försökte förklara var i Stockholm han bodde men jag fattade inte det förutom att det var vid gamla stan och vid globen:P Men alla från Stockholm var helsköna och vi alla gillade denna patrull:) Vi körde namnleken så den som var först, Klara sa "hej, jag heter Klara" efteråt sa alla andra "hej Klara" och det fortsatte så:P Efter en stund så ville vi ju veta hur gamla alla var så vi kör samma visa igen:P Det blev istället "hej, jag heter Rebecca och jag är 94:a":P Efter en ytterligare stund körde vi också att man skulle säga vilken linje man går/gick/ska börja:P Så det blev "hej, jag heter Rebecca och är 94:a. Jag gick nyss ut Vänerprogrammet som är en blandning mellan natur och samhäll":P Efter den gången kunde man alla namnen:P
 
 
 
 
Vi upptäckte att en av killarna är släkt med en vi känner från vår ort och sa till han och då måste du ju vara släkt med dem och dem och dem också:P Han visste inte det men det var inte så nära släkt:P Vi hade jätteroligt med dem och sedan skulle vi på talkshow vid stora scen och han inte ta med tallrikarna så vi lämnade de hos stockholmarna, Abra:) Efter talkshowen var det konsert på stora scenen men vi var några som verkligen behövde gå på toa så vi sprang dit och då träffade vi Abra igen, några av dem och helt plötsligt ger en av dem en kram till Sandra och sedan börjar krama alla en efter en så det gjorde hans kompisar också:P Så snälla de var och när vi kom tillbaka till konserten som precis hade börjat träffade vi han 92:an som stod och dansade med oss från kåren, mest med småtjejerna för 00:an var också där så de dansade ihop med oss:P Den dagen var lång och precis efter discot gick vi och la oss i sovsäckarna:)
 
 
 
 
Någon gång under den dagen blev jag faktiskt intervjuad när jag låg och slappade i hängmattan och sjöng fattig bonddräng fast inte med rätt text, jag hittade på texter istället och hade många scouter runt mig som ville lyssna:P Sen kom några och frågade om en intervju och visst kan jag det:P En fråga var varför jag blev scout och då stod en scoutledarkollega bakom micken och pekade på sig själv och eftersom jag är som jag är säger jag till hon som intervjuade att det är bara för att Anders är med och hon tittar på honom och sedan fortsätter jag med att säga att det är även för att vi har så bra gemenskap:) Lite seriös var jag ju tvungen att vara:) Undrar om den intervjun är med i någon av lägerfilmerna för det skulle ju vara grymt roligt:D Det var den dagen då jag träffade en hel drös med nya vänner från huvudstaden:D
 

Kommentera här: