dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Konserten "Låt hjärtat vá med"!

Hejsan!

Idag har jag fått sova ganska länge, den där dumma solen dyker ju upp väldigt tidigt:P Dessutom är det där täcket alldeles för varmt också så det går ju knappt att sova längre, får börja med att sova bara i lakan så får jag nog lite mer sömn:P I förmiddags spelade jag cello jättelänge:D Jag spelade också in på mammas Ipad för att både se och höra hur det låter:P När det var dags för lunch åkte vi till mormor och morfar för de hade lagat mat:) Mormor ville göra det lite festligt nu när syrran har kommit hem för helgen:P Hon och pappa har bytt plats, han var i Stockholm och bodde i hennes lägenhet med hennes kille, stackars honom:P Mamma och jag fick syrran som lite omväxling, hon är också hopplös, tror hon brås på pappa faktiskt:P
 
 
Men det var bra att ha henne hemma så jag kunde intervjua henne inför mitt informativa tal om studieteknik i svenska som ska hållas om drygt en vecka:) Efter att vi käkat var det konsert i folkets park:) Låt hjärtat vá med heter den och höll på i drygt tre timmar, vi trodde aldrig att det skulle ta slut:P Konserten innehöll allt som hur vi Götenebor är:P Allt från körerna, saxofon och klarinettgruppen i paradorkestern till Stop and Go:s bugg-dansare och blomsterhandlaren som står på scenen och gör en bukett till lotterivinnare samtidigt som hon drar äkta skämt från orten:P
 
 
Haha, det var glädje på hög nivå och nu känner syrran att hon fått i sig lite Götenekänsla:D Det kan behövas ibland, det känner även jag som nästan bara umgås med folk i stan:P Vi i den lilla byn är något utav de speciella som verkligen bjuder på oss själva i hög grad:P Inte konstigt att alla tittar på mig ibland och undrar vad i hela friden jag håller på med ibland:P När vi kom hem käkade vi mat och sen startade jag en film åt den otekniska syrran och hennes kompis, blev lite sugen själv att se samma film så jag såg den på datorn istället:P The Proposal är ju faktiskt en bra film:) Skulle egentligen behöva göra massa läxor denna helgen och imorn får det verkligen bli en läxdag:) Särskilt om jag ska göra annat nästa helg, både Magnus Uggla och en egen konsert med orkestrarna och Hans Kennemark:D Nu ska jag göra annat, vi ses och dröm sött:)

Kommentera här: