dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Allmänbildning!

Tjennixen!

Idag har vi haft hundbesök igen och det gick väl okej idag också:) Mamma skickade ut mig på en liten promenad så jag gick till tunneln och tillbaka för att jag ville se den där drakmålningen i tunnels som de målade i somras:) Varför gör de alltid om överallt efter att jag har slutat!? Så är det alltid, kan rada upp massor med exempel men jag orkar inte det så de kommer säker göra om massor på de la gardie när jag har slutat och allt kommer bli så himla bra då... Jaja, jag längtar över att höra vad det kan vara;) Av någon konstig anledning har syrran lagt in massor kort på Sigge i min mac:P
 

När Sigge åkte hem var det lugn och ro igen för min del och jag har jobbat med matten och svenskan:) Svenskan är förhör i allmänbildning:P Det är om massor med författare, diktare osv och vi ska kunna en eller två verk de har skrivit och vad de handlar om kortfattat och dessutom ska vi veta vilken epok de levde:) 18 olika personer ska man kunna och vissa har två verk så jag kan ungefär 20 olika handlingar och ska kunna para ihop rätt handling med rätt titel, rätt författare och rätt epok:) Hoppas det går bra och jag har ju en dag till att träna på som tur är:) Har faktiskt inte hänt så mycket mer, har skrivit ut ännu ett schema som hoppas är det rätta för terminen och inga mer ändringar! :) Man kan ju alltid drömma men nu ska vi drömma sött och sova:)

Kommentera här: