dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Det är nu allt börjar!

God dagens!

På morgonen låg vi våra sovsäckar och käkade frukost, mackor:) Mysigt och gött att slippa gå ur sovsäcken;) Sedan ville Axel ha nudlar också så han gick ut och kokade lite och dem blev lite överkokta eftersom vi glömde av dem medan vi packade våra saker:P Sedan kom alla handledare och alla tittade på dem och tänkte, "där kommer dem ju" och då skrek Micke "tomtesmyg":D



Det är en lek där en säger "tomtesmyg" och då ska den personen blunda och räkna till tio ungefär, högt:P Då ska alla andra springa och gömma sig så fort man kan och eftersom vi inte var beredda och höll på att packa så blev vi lite överraskade eftersom handledarna bara sprang iväg:P Men vi sprang också efter några sekunder då vi fattade vad vi skulle göra:P Världens roligaste lek man kör när man vandrar och den körde vi alla på första ska'ut-delen:D



Dags för utvärdering sen, den sista och en sista runda blev det också:D Ett måste ju:P Sedan var det kursintygsutdelning och våra handledare sa några sista ord till oss:) Vi var små lamm som möttes vid en ICA-affär i Hedared och nu stod vi där och vi hade vuxit till får och kunde inte släppa varandra eftersom vi var ett så härligt gäng:)



En sista stor ring blev det också, alla stod där patrullvis och den högsta chefen av handledarna sa några bra ord och sa typ farväl av oss... Vi skulle komma på några meningar var om vad vi skulle ta med oss av den här kursen, hela kursen:) Jag sa att jag skulle ta med patrullkvällen som vi hade på första, grön del då vi hade jätteroligt och gick höghöjdsbana:) Eftersom jag inte trodde jag skulle klara den först men sa bara "kör på" så jag gick den, skakade i benen när jag väl var uppe men jag gick den och klarade det och är stolt över det för det var en bra utmaning för mig:D



Sedan sa en annan handledare att detta är inte slutet utan detta är början, det är nu allt börjar:) En kramring blev det, nästan så att jag började gråta men som sagt det är nu allt börjar:) Vi fick vårt slutgiltiga märke också:) Vi var väldigt tidiga så föräldrarna kom inte förrän en halvtimme senare så vi körde haja, chip och snackade massor:) Malin åkte med oss hem:) Hon åkte ju med oss till första delen så det var lite komiskt att slutet och början blev likadant fast på olika vägar:P Det var denna härliga kurs med massor av underbara människor som jag hoppas få träffa massor med andra gånger också:) Det är nu allt börjar!

Kommentera här: