dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Dag 3 på koncentrationsläger!

Morsning!

Nu gick bussen tidigare från hotellet och då åkte vi till Auschwitz, till museet och där följde jag inte med in förutom att jag satt i entrén:) Jag tycker det är jättehemskt med koncentrationsläger så jag började gråta i skolan när vi fick reda på att vi skulle dit och om någon skämtar om det så gråter jag också, råkat ut för det också så jag skulle må jättedåligt om jag följde med in...



Jag satt och läste ut min svenskbok istället och texten som jag skulle jämföra boken med:) Massa svenskar där också, lite roligt:P Efter tre timmar kom klassen och vi åt på en restaurang och där fick vi soppa, kyckling och pommes frites:) Det var godare än förra gången så jag var nöjd och sedan åkte vi till Birkenau:)



Där följde jag med fast jag gick och höll i någon i stort sett hela tiden:) Klassen är så snäll som frågar hur jag mådde hela tiden men otur nog var att jag fick ont i magen den dagen och var lite svimfärdig som det kan vara ibland under några dagar... :) Sen åkte vi tillbaka till hotellet:)



Denna kväll fick Johanna styla mig för hon ville göra det så why not:) Vi åkte till gallerian och käkade på KFC, starka kycklingvingar och pommes frites:) Hittade ett linne till:D Sen när vi kom tillbaka till hotellet så stannade vi på rummet och pratade och hade roligt:P Synd att Adam och David fick åka runt i Krakow och leta efter tre klasskompisar som var ute på vift men sånt kan hända:) På morgonen nästa dag gick jag upp helt själv:D

Kommentera här: