dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Sista dagen är kommen, snyft!

Heej!

Då var det söndag och det slog nog alla att det var sista dagen på ska'ut gul, snyft:( Vi blev väckta på ett snällt sätt eftersom vi la oss vid två på natten och skulle gå upp halv åtta:) Denna dagen fyllde Lisen år och jag hade med mig min present som hon fick efter att vi sjöng födelsedagstången för henne vid frukosten:)



Efter frukosten hade vi gudstjänst som vi ska'utare hade planerat och det gick så bra som det kunde gå och jag blev nöjd:) Efteråt skulle vi städa och min patrull skulle städa toaletterna och duscharna i ett litet hus som var meningen att använda som badrum för alla:) Vi fick även uppgift att städa rummet bredvid kyrksalen där alla stod och käkade popcorn på festkvällen dagen innan så det var roligt:P



Efter allt städ och packande utvärderade vi denna del av kursen och då slog det till att man verkligen skulle åka hem snart och bara ville stanna kvar:) Vi fick våra kursintyg och då sjöng vi låten "na na na" av Schytts fast vi ändrade texten så när jag hämtade sjöng de andra, "na na na, Rebecca är så bra, na na na, hon sjunger varje dag":P



Vi fick även våra gudsbilder:) Alla i patrullen målade tillsammans en bild som skulle föreställa vår gudsbild och det blev väldigt mycket färg hit och dit och sedan fick vi lägga en liten ram på pappret som vi gillade mest:) Vi fick också märkena för kursen:)



Efteråt tog vi patrullkort med många kameror och jag tog även på Lisens patrull:) När den riktiga avslutningen kom pratade handledarna lite och sammanfattade kursen på ett bra sätt och sedan var det kramkalas:) Alla stod i en ring och en efter en fick gå runt i ringen och krama alla så det blev ett led som gick runt och krama de som var sist eller vad man säger:P Jag fick krama typ hälften två gånger för de ställde sig i ringen igen så att alla fick gå och krama:P



Den sista personen man kramade i ringen var Niklas som även stod och delade ut papper om Rosa del:D Så var det på den kursen och jag längtar förfärligt mycket till Rosa del nu men vi hörs ännu en gång idag om vad som har hänt denna dagen:) Hejdå så länge!

Kommentera här: