dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Solsken varje dag!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Nu är jag hemma från det roliga lägret:D Jag och min vän Lisen hade då hand om sjuorna och det gick väl bra förutom att de var lite slöa ibland och hade någon form av mat eller vattenkrig:P Vi från denna ort hade då nästan alla bra resultat när det gäller tävlingarna som lådbilsracet, äventyret, backarna, kinderbanan och lite till;)



Första dagen var det mest att vi byggde upp lägret och vi hade det första lägerbålet, jag fick följa med upp på scenen ungefär två sekunder;P Andra dagen hade vi projekt 1 viket var att bygga en linbana och jag provåkte den! Lite läskigt men det är bra att man vågar prova något nytt:D



På eftermiddagen skulle äventyrarna ut på ett äventyr, det började med att vi skulle samlas klockan två men eftersom våra slöa sjuor skulle laga mat innan det så blev det lite sent;) Det slutade med att först åt man fisken med händerna och sen massa gurka och till sist tio minuter efter fisken hade potatisen blivit klar fast den var rå;P Som tur var kokade vi i en gryta till och den blev inte rå så det åt vi efter all gurka:P



När vi som tur var samlade och färdigpackade för en hajk åkte vi iväg till dressinstationen och det är när man åker cykel på järnväg:D Det var jätteroligt och det slutade med att jag och Lisen åkte tillsammans:) På kvällen grillade vi fisk igen och då skulle man vara två och två och Lisen tål inte det så jag var med en annan ungdomsledare:)



På natten blev alla väckta, inte jag och Lisen eftersom vi visste lite vad som skulle hända så innan de blev väckta tog vi på oss ganska mycket kläder:P Det var dags att börja den stora "tävlingen", den var mellan ett och fyra på natten/morgonen:) Vi hade tyvärr inte fått sova på hela dagen men vi var väl ganska pigga och tävlingen kan jag betätta mer om i ett annat inlägg:)



Vi cyklade givetvis tillbaka på dressinerna fast inte hela vägen tredje dagen, förra gången tog det två timmar och uppförsbacke och sista gången tog det en timme med nedförsbacke och bara hälften:P Sedan åkte vi till lägret och återhämtade oss en stund för den slutliga deltävlingen:)



Fjärde dagen var man jättetrött och då byggde vi en station till tivolit:) Det blev tre glassar på lägret och fotboll fast jag kollade bara på och hejade:P på kvällen gick vi på vårat tivoli som alla hade hjälpt till att bygga och då gjorde vi massor skoj:D



Eftersom det var sista lägerbålet hade tonåringarna hand om det och då var jag med som trädgårdsmästare och sa: "gräva här, gräva där, var det nån som ropa?" plus att jag låtsasgrävde med en spade och hade rutig skjorta som jag fick låna av en ledarkollega:P



Sista dagen alltså idag rivde vi ner lägret och pratade om hur roligt det har varit och det har varit solsken varje dag vilket är jättegött:D Jag badade inte men tvättade håret i sjön, undra hur det gick till;D En sak till var att det fanns en upphittarlåda och då tog vi saker av de vuxna ledarna och la i lådan så att de fick skämmas:D



Jag har haft det jättebra och ett inlägg om äventyret kommer imorn men ha det gött och nu ska jag sova i min sköna säng och inte på gräs mitt ute i skogen;) Vaknade upp med ett svullet öga en dag men det var bara ett myggbett:) God natt!

Kommentera här: