dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Äventyret!

Hejsan!

Nu ska jag skriva lite om lägrets äventyr:) Det hela började med att vi åkte dressin i två timmar:D Sedan var det dags att bygga vindskydd men jag och Lisen fick inte plats så vi sov under bar himmel:P På kvällen åt vi fisk igen och då skulle man grilla en makrill två och två:) Innan man grillade skulle man slå in den i vått tidningspapper och det var då jag som gjorde det och den som jag jobbade med fick blöta ned pappren:P



Runt midnatt gick jag till vindskydden för att ta på mig massa varma kläder eftersom jag visste att vi skulle ha en lite vandring mitt ute i natten;) På denna lägerplats fanns bara två utedass precis bredvid varandra och vet ni vad, det fanns ingen mellanvägg så det var två dass med två dörrar och ingen vägg mellan;P



Vid halv ett på natten blev vi väckta eller alla barnen blev det:) Vid ett var alla klara att gå vandringen och det fanns åtta patruller och av dem gick vi sist så vi var nära på att somna när vi väntade;) När vi var iväg kunde man stöta på både "onda" och "goda" människor ute i skogen:P



Den patrullen jag var med i var det sex tjejer (eldsjälarna) som går i sjuan:) Lisen var med killarna (hälges älgar) i sjuan:P När min patrull gick var vi tysta så att inga onda kunde ta oss och det var ingen som tog oss som tur var men det hände ju givetvis saker som skrämde oss;)



En grej var att vi gick förbi ett stort gammalt hus med massa träplankor i och precis när vi gick förbi lät det som en smällare och det blixtrade till i huset och då hoppade jag till:P vi var tre som gick två meter bakom de fyra andra och helt plötsligt stod vi nästan framför dem;)



Vi skulle samla på oss saker till den slutliga finaltävlingen som bestod av att vi skulle göra upp en eld med de saker vi samlat och koka upp vatten för att sedan koka upp spagettin och knyta en konstig knut:P Det gick bra i början men när vi råkade släcka elden gick det väl sådär och vi "köpte" tändstickor och tidningspapper men vi fick inte igång elden igen:)



Efter ett tag "köpte" vi spagetti av ett annat lag som redan var färdiga mot att vi fick en minut tillägg för tävlingen gick ut på att så på kort tid som möjligt samla alla saker i skogen och sedan vara snabbas med att koka spagettin och  göra den där knuten:P



Vi kom tvåa och killarna kom trea så vi var väldigt bra på detta:D Nu ska ni få höra om min dag istället:) Tjingeling!

Kommentarer:

1. haha:
utedass e nice :D

Kommentera här: