dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Kanonresan i Berlin!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Det var längesedan:P Jag kom hem från Berlinresan igår med några som läser tyska i skolan:) Vi har haft mycket skoj och jag var med Anna, Stina, Agnes och Karolina:) Första dagen var ju en bussdag med lite färja och på kvällen åt på en restaurang som var ganska mysig:)



Andra dagen åkte vi runt i bussen med en guide som berättade om Berlin på svenska:) Vi fick shoppa den dagen och då köpte jag en t-shirt med barbapapa på:D De är så gulliga:)



Näst sista dagen åkte vi till ett koncentrationsläger och vi fick en rundtur med guiden på svenska det också:) Shopping blev det den dagen också oc då köpte jag en tröja och en väska:D Har skrivit vykort också men jag fick inte köpa frimärken men vi får se när de får dem;)



Igår var alltså sista dagen och då åkte vi buss och mellan vattnet färja:P Vi köpte lite godis och åt mat där, all mat som vi åt i Berlin bestod av pommes kändes det som så nu har man tröttnat för tillfälligt:P



Eftersom vi sov fem i ett fyrbäddsrum så fick jag åka ner fyra våningar varje kväll och morgon för att hämta/lämna lakan för att inte städerskan skulle märka något;) Lite jobbig men det gjorde inte så mycket eftersom man fick sova med fyra härliga tjejer:)



Jag sov på soffan fast inte mellannatten;) Vi hade ställt alla fyra sängar på en rad och de tyckte synd om mig att jag skulle sova i soffan så jag fick sova i skarven mellan Agnes och Karolina och det blev väldigt tätt så jag kunde knappt vända på mig;P



Jag missade att vi var på Kudorf/Qdorf, en klubb sista natten:) Vi var över hälften tror jag som var där och det var mycket roligt, vi fick en stämpel där det stod "Unter 18 kein alkohol":P Jag har ätit asiatisk mat för första gången också:D Nu tror jag att jag inte har glömt något men vi ses! :D

Kommentera här: