dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Ingen mer orkester denna termin, snyft!

Hejsan svejsan!

Idag har jag varit trött och haft en vanlig skoldag med alltid några överaskningar som att killarna kör brännboll med kryckor och tärningar;P Idag hade vi ett enkelt HKKprov och sista lektionen var bara en filmlektion. Jag höll nästan på att somna för att jag var så trött;D

Sedan så åkte jag och spelade kvartett med Rebecka, Elise och lärarna. Jag som trodde man skulle spela enskilt;) Det var roligt och jag föreslog att man kunde bilda en högstadie och gymnasieorkester för både stråkligan och parad. Det är ju inte säkert att gymnasieelever hinner hem från skolan innan orkestern börjar och högstadieeleverna stannar ju redan en timme i skolan och det blir krångligt om det är två timmar emellan.

Jag kom på när man har kramat och sagt hejdå till alla efter festivalen att det inte är någon mer orkester för denna termin, snyft! :( Tänk om inte man hinner hem och är tvungen att sluta eller om alla som inte hinner slutar nästa termin. Det är sorligt. Nu har man ju lärt känna alla i stråkligan och även några i parad. Jag får fortsätta fråga om det där med en högstadie och gymnasieorkester för det skulle vara jätteroligt om alla kunde forsätta de som vill. Lite bilder på Just 4 fun linedancers;)



Efter orkestern så ville pappa tacka för senast hos mammas kompis och satt pappa och prata med hennes son som spelar i GIF. De satt och pratade om hur det skulle vinna nästa match o.s.v. Sedan frågade mig om jag hade någon bra taktik och då sa jag att man skulle satsa på att skjuta på mål och då sa han att han skulle vidrabefodra detta och när mamma hade pratat med hans mamma så hade han tydligen gått och fnissat om det. Tänk att jag kan vara smartare än GIFarnas coach och spelarna;P De är ju trotsallt några år äldre än vad jag är;D

Efter det har man gjort läxor som engleska och tyska men ska snart sova så jag inte blir tröttare imorgon. Västeråsfestivalen är ett minne för livet vill jag bara säga! :D

Kommentarer:

1. Rebecka:
Svar: hehe jo det tycker jag. asså jag tycker det e roligare att inte vara så många ibland så liksom det man spelar framhävs mer. Skulle vara kul om nåt sånt blev av...



kram på dej<3

Kommentera här: