dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Irland!

Hej!

Har varit i Dublin som ligger i Irland och kom hem idag:D Jag hade det bra där. Min syster o hennes pojkvän gick för det mesta själv så då va det bara jag, mamma och pappa kvar;) Jag gick upp klockan fyra på morgonen så att vi skulle komma iväg vid fem, vi kom fram till Dublin vid ett-tiden så då åt vi och sen gick vi runt lite i staden:P
Den andra dagen blev en shoppingdag och jag köpte lite kläder:D På kvällen lyssnade vi på irländsk musik som bestod av en gubbe som spelade gitarr och sjöng och den andra va en man som spela dragspel. På pubben var det bara vi fem och vi ville gå och lägga oss men vi stod ut sju låtar elle nåt sånt;P
Tredje dagen var vi på nåt ölmuseum, sen ville pappa ha en kulturdag så då fick han gå själv. Jag och mamma tittade runt lite i affärrer och sen köpte vi muffins ssom vi skulle ta med oss hem och äta:D Jag tog en chokladmuffins och den var jättegod! Under dagen så snöade det på Irland och vissa hade inte sett snö i hela sitt liv så man kunde inte gå för det var så halt eftersom de inte hade sandat. De kom bara en cm snö och de skulle stänga skolor och så men det hade inte varit snö på 30 år så jag förstår de. På nyheterna fick man inte flyga för det var så halt och vi skulle ju åke hem nästa dag så vi blev inte så glada men på kvällen gick det igen som tur va;P Vi åt på en jättegod resturang den kvällen och pappa pratade jättemkt med hon som serverade och hon skulle gissa vilket land vi kom från och hon gissade rätt!:D
Det blev en lyckad resa förutom att jag skulle sova i en bäddsoffa i vardagsrummet/köket och där vare det svinkallt så min näsa frös;P

/ rebecca

Kommentera här: