dagar kvar
till Jeriko 2016

dagar kvar
tills 22 år

dagar kvar
Trysil 16

Femte skiddagen!

Hej svejs!

Glömde att skriva igår att vi åkte ner i diket. Vi mötte någon och sen vips så var vi i diket. Som tur var kom det några och frågade om de fick hjälpa oss och vi putte och försökte. Pappa hade en spade så vi tog bort lite snö också men det gick inte. Efter ett tag kom det en till och han hade en bil med en stark motor så vi tänkte att den skulle dra upp bilen med en lina men tyvärr hade vi inte någon lina och den killen var väldigt bra när det gällde att bilar har kommit ner i diket. Han sa hur vi skulle göra och sen kom två till och då åkte de första som kom dit så då var det bara tre kvar där. Vi puttade och puttade och vi fick upp bilen till slut. Jag puttade också men jag kände inte att jag gjorde så nytta;P

Idag har vi åkt skidor som vanligt. Vi har ju 350 meter till liftarna och på vägen så är det lite uppförsbackar där vi antingen går med skidorna eller åker skidor. Jag gillar inte att gå med skidorna så jag kavlar mig upp för de där backarna och det går inte så fort men jag kommer fram i alla fall;D Jag går ut för dörren först men kommer till liftarna sist, konstigt;P Det brukar vara jag och pappa som åker medans mamma, syrran och hennes kille går.

Spelade kort idag och jag kom tvåa men innan det åt vi pizza. Än så länge är det ingen pizza som har slått gatukökets pizza i Götene. Nu är det bara en dag kvar som jag åker skidor. På lördag morgon drar vi neråt till lilla Götene fast jag bor i en mindre ort nu. Det bor bara 130 personer här i Lofsdalen. Mysigt med en liten ort;) Har kommit på att det finns en till familj som är från Lundsbrunn så nu är det fem familjer som är från Götene kommun här;P Nu ska jag sova så jag blir utvilad till sista skidagen så ha de bäst;)

Kommentera här: